Al treilea circuit, a doua cursa, prima pentru el

Și uite așa a trecut și cursa de Formula 1 din Silverstone, Marea Britanie – o cursă grozavă, mult mai bună și antrenantă decât ne așteptam, la care am fost împreună, toți trei.

Aceasta este a doua cursă de Formula 1 la care participăm fizic (după cea din Spielberg, Austria) și al treilea circuit (după Spielberg și Monza) pe care îl vizităm. Desigur, pentru al nostru băiețel a fost prima experiență de acest fel și pentru asta, l-am pregătit din timp, ca să nu fie luat prin surprindere și speriat de cele văzute și auzite (loc nou, multă lume, tribune, mașini, voci în boxele imense, sunetul motoarelor V6 și altele).

Una e să privești la televizor și alta e să trăiești cursa și să simți atmosfera de la fața locului, nu există termen de comparație.

Înainte de nașterea lui A., urmăream fiecare cursă împreună cu al meu soț la TV, iar după nașterea lui, întrucât nu îi oferim acces la ecrane, soțul merge la restaurant cu alți prieteni pasionați de F1 ca să urmărească cursa liniștit, fără teamă că cel mic poate să aibă acces la ecranul care prezintă imagini în mișcare rapidă și eu petrec timp de calitate cu el, iar apoi soțul mă ține la curent. După ce va crește suficient de mare, ne vom putea uita toți trei la curse din fața ecranului, atunci când nu putem ajunge live la locația selectată pentru Grand Prix, dar până atunci, avem răbdare 🙂 .

Întrucât suntem amândoi (dar mai ales soțul) pasionați de Formula 1, avem în casă suficiente cărți care prezintă mașini, piloți, curse mai vechi sau mai noi, clasamente și multe alte informații, care au fost răsfoite de băiat. De asemenea, avem și câteva machete cu mașini de Formula 1 și astfel cel mic știa (la un nivel micro) cum arată mașinile. Orice material fizic (carte, machetă) cu care a putut să interacționeze l-a ajutat să aibă o înțelegere mai mare asupra lucrurilor pe care urma să le vadă, să le audă și să le simtă acolo, la care am adăugat, bineînțeles, clasica povestire, detaliere pe înțelesul său.

În ziua cursei, ne-am trezit dimineața devreme, ne-am echipat corespunzător și știam clar itinerariul pe care urma să-l parcurgem din Londra spre Silverstone, tocmai în Northamptom (metrou – tren – autobuz – pe jos și după-amiază înapoi).

Am avut de mers câteva stații cu metroul, până la gara din Euston, de unde am luat trenul anterior celui pentru care plătisem bilet. Frumusețea lucrurilor face că în U.K. (și în alte țări civilizate), deși ai biletul de tren cumpărat pentru o anumită oră, dacă ajungi mai devreme în gară (așa cum a fost cazul nostru), poți lua alt tren către aceeași direcție.

Astfel că, după o oră și 10 minute de mers cu trenul (timp în care la 10 minute după plecare, A. a adormit și așa a rămas tot drumul) și câteva opriri în stații anterioare, am ajuns în Northampton. La 5 minute de gară am găsit stația de autobuz din care știam că e nevoie să îl luăm ca să ne lase la circuit și inspirația a făcut că am ajuns la timp pentru ultimul autobuz (am mai așteptat 22 de minute) care ne lăsa acolo (dacă așteptam următorul tren pentru care aveam bilet, deși era săgeată și ar fi parcurs dinstanța în mai puține minute, nu mai puteam ajunge cu acest autobuz la cursă).

Ne-am îmbarcat și după alte aproximativ 30 de minute, eram ajunși la destinație: un loc plin de viață, plin de oameni și de autobuze, plin de zone interactive pentru persoane de toate vârstele și mâncare (și toalete) cât cuprinde.

Ne-am hrănit bine înainte de începerea cursei (noi de acolo și pentru cel mic aveam luat la pachet cu noi) și apoi am luat-o la pas încă 30 de minute până am ajuns la tribuna Stowe A unde ne achiziționasem biletele. Fiind un circuit atât de mare, era clar că aveam ceva de mers, dar a meritat și în plus, nu ne-a deranjat, ne-am asumat drumul lung pentru că anticipasem dimensiunea extinsă a zonei.

După așezarea la locurile noastre, aveam o cu totul altă vedere decât până atunci: pista se vedea foarte bine de sus, mașinile se puteau auzi și vedea ulterior clar, dar fără să fie sunet puternic (nu a purtat căști de protecție sau dopuri de urechi), am putut urmări spectacolul aviatic dinaintea cursei fără întrerupere, iar în spatele tribunei unde noi stăteam aveam zona de heliporturi, un deliciu pentru micuțul nostru, nu doar pentru noi.

Inițial ne gândeam că poate se va speria totuși, că se va simți copleșit de la atâtea lucruri care se întâmplă în jurul său, chiar dacă era în brațe la noi, știam ce vedea și ce urmează să se întâmple și era în siguranță, dar reacțiile lui au fost peste așteptări: a fost mai mult decât entuziasmat atunci când ne-am așezat în tribună, încântat peste măsură de spectacolul aviatic, de elicopterele care survolau zona și care filmau, dar și de mașinile care treceau în viteză și de atmosfera din tribună.

Ca și până atunci, s-a adaptat ușor și i-a plăcut mult tot ce a experimentat, iar pe parcursul celor două ore efective de cursă, i-am oferit gustări de fructe și biscuiți de casă când i se făcea foame și am avut patru drumuri spre toaletele din apropiere (știți cum e, când copilul spune că are nevoie, păi chiar are nevoie, așa că duși eram, dar revenea cu același entuziasm pentru continuarea cursei).

După un astfel de eveniment minunat, ne-am croit drum către autobuzul care ne lăsa de data aceasta în altă stație, Milton Keynes, pentru a lua de data asta un adevărat tren săgeată care circula cu peste 300 km/h și astfel în 20 de minute am fost ajunși în Londra, la metrou. Pe parcursul celor 20 de minute, am stat, ne-am veselit și am citit câteva cărți pe care le aveam luate cu noi.

Pe seară, ne-am revenit la programul obișnuit: cină, duș și somn, iar cel mic a adormit repede și s-a odihnit foarte bine, având doar o scurtă întrerupere.

Ce știm cu siguranță este că ne place să mergem cu al nostru băiat peste tot și dorim să îl implicăm în cât mai multe vacanțe, evenimente și alte asemenea. Desigur, vor mai urma și alte curse, așa că abia așteptăm.