Bagaje putine, chiar si atunci cand calatorim cu copilul mic

Avem deja la activ două concedii cu cel mic (de-abia le așteptăm pe următoarele) și pot spune că nu am avut probleme nici anul trecut, când era mai mic, nici anul acesta cu pregătirea bagajelor și cantitatea lor pentru călătorie.

De asemenea, menționez că bagajele le-am făcut atunci când băiețelul nostru era treaz, ca să poată fi implicat direct, să vadă ce presupune toată aceasta activitate, să se joace cu fermoarele de la troller-ul mic și să ne ajute să punem înauntru haine și alte obiecte utile (chiar dacă le mai împachetam încă o dată după ce ajungeau în geantă 🙂 ).

Ce-i drept, ne-a ajutat mereu faptul că amândoi suntem firi organizate, ne place ca fiecare lucru să aibe locul său, pentru a fi ordine și pentru a găsi astfel mai ușor orice lucru prin casă/ în dulap/ în ghiozdan. Totodată, suntem acel gen de persoane care nu ne luăm toată casa după noi, cum s-ar spune, ci mereu am luat doar strictul necesar și am compactat cât de mult am putut bagajul/ bagajele de călătorie, ca să avem cât mai puține și să ne fie cât mai ușor (cu cât cantitatea luată e mai mică și avem mai puține bagaje, cu atât sunt mai ușor de transportat, avem acces facil în interiorul avionului, ca să evităm cala și cu atât există mai puține griji).

Ne-am păstrat aceleași obiceiuri și după ce a apărut al treilea membru al familiei și, deși e mai mic și are nevoie de mai multe lucruri decât noi (dar e grozav, că și lucrurile sunt mici, deci încap ușor, fără a mări prea mult volumul bagajului), nu ne-a impactat în ceea ce privește principiile noastre de a pregăti cele necesare pentru drum și cantitatea redusă de bagaje luate cu noi, indiferent de câte zile mergem undeva, a rămas constantă.

• Îmi aduc aminte și acum când ne pregăteam pentru primul nostru concediu în trei la mare (în țară), cu durata de o săptămână, pe când cel mic avea 11 luni și am avut:

un ghiozdan de dimensiuni reduse în care țineam actele;

un troller mic în care au încăput toate hainele, papucii de plajă și cosmeticele necesare pentru noi și pentru cel mic (încadrat ca bagaj de mână pentru călătoriile cu avionul);

o geantă frigorifică în care am ținut apa pentru drum, fructele și gustările de casă;

o geantă subțire de plajă cu prosoape (la care după ce am ajuns la locație ne-am dat seama că puteam renunța ușor și să o fi lăsat acasă, pentru că primeam  prosoape de plajă la hotelul unde stăteam și astfel am fi redus numărul bagajelor luate cu unul.

– fiind cu mașina plecați și întrucât ne gândeam că poate după-amiaza ne mai plimbam mai departe de zona resortului, am luat și tricicleta pliabilă, care devine bagaj mic de mână atunci când este împachetată (dar nu era must have).

Atunci când am ales hotelul știam că avem și mâncare potrivită pentru bebeluși și copii mici la locație și atunci nu am avut grija pregătirii mâncărurilor pentru toată durata sejurului, dar dacă ar fi fost altfel situația și am fi fost nevoiți, am mai fi luat încă un ghiozdan în care să fi depozitat borcanele/ caserolele cu mâncare pentru el.

• Pentru al doilea concediu de câteva zile în străinătate de anul acesta, ne-am pregătit bagajele cu o zi înainte de plecare și au cuprins:

un ghiozdan de dimensiune medie foarte bine compartimentat în care am ținut acte, bilete, chei, telefon, oliță portabilă, pungi biodegradabile, un schimb de haine pentru copil și cărți, un caiet și câteva carioci;

un ghiozdan mic cu fructe, gustări de casă, budincile pregătite pentru micul dejun și cină pentru cel mic, la care am adăugat într-un alt compartiment câteva puzzile-uri și o carte de pictat cu apă;

troller (bagaj mic de mână) în care am aranjat hainele și cosmeticele pentru toți trei, la care am adăugat și trei geci de ploaie, ca să fim pregătiți în caz că s-ar fi anunțat vreo zi mai ploioasă în Londra sau în ziua cursei, în Northampton (noi am verificat site-ul meteo înainte de călătorie, dar am considerat că e mai bine să fim pregătiți în caz de schimbare majoră, ca să nu stăm uzi toată ziua dacă ne-ar fi prins ploaia);

– manduca pe care am ținut-o prinsă la mijloc mereu și pe care am folosit-o doar atunci când urma să fie oră de somn pentru A.

Cu două ghiozdane, fiecare având unul în spate și un troller mic, am plecat a doua zi dimineață spre aeroport. Astfel am fost light din punct de vedere al bagajelor și ne-am putut bucura de mișcare multă și ținut în brațe cât cuprinde, fără a avea mâinile ocupate cu alte lucruri care să ne îngreuneze călătoria.

În ceea ce privește conținutul troller-ului, am pus strictul necesar pentru noi, luând mai multe rânduri de pantaloni, tricouri și chiloți pentru cel mic, ca să avem în caz că ar fi fost nevoie să-l schimbăm dacă s-ar fi murdărit sau udat, dar nu a fost cazul și au rămas multe nefolosite. Totuși, având suficient loc în geantă, a fost mai bine să fim precauți și să avem în plus pentru el, mai ales că nu eram aproape de casă, nici nu aveam posibilitatea să spălăm hainele dacă ar fi fost cazul.

• Din toată experiența noastră de până acum (pre- și post-copil) consider că sunt câteva aspecte foarte importante de care să ținem cont atunci când urmează să pregătim bagajele:

unde mergem, pentru câte zile și perioada de timp aleasă (dacă nu cunoaștem orașul sau zona unde vom sta, facem căutări amănunțite) pentru că în funcție de asta știm exact câte haine și schimburi avem nevoie să ne luăm, iar în cazul în care este o zonă ploioasă sau se anunță ploaie în perioada cu pricina, putem stabili de la început că vom lua jachetele de ploaie și ne vom încălța adecvat, direct cu încălțămintea impermeabilă (ca să nu luăm mai multe schimburi de încălțăminte cu noi și astfel să ne ocupe mai mult spațiu decât necesar);

dacă se călătorește cu copilul, e nevoie să se ia în calcul dacă are nevoie de mâncare luată de acasă sau a trecut de perioada celor doi ani și poate mânca mai mult din ce comandă părinții la restaurant. În funcție de asta, poate apărea un bagaj în plus (dacă are nevoie de mâncare pregătită de acasă) sau poate fi redus numărul bagajelor și astfel nu mai aveți grija mâncărurilor la pachet pentru principalele mese din zi;

când este stabilită ora de zbor, cât durează zborul și compania aeriană aleasă – în funcție de acești trei factori, știm cu exactitate câte fructe și gustări de casă să luăm cu noi și cu cât zborul e mai lung, cu atât știm să fim pregătiți cu un ghiozdan plin de gustări atât pentru el, cât și pentru noi (iar în cazul în care orarul de zbor coincide cu ora mesei principale, îi luăm la pachet mâncare pentru a nu resimți vreo modificare la acest capitol). În cazul în care sunt bilete achiziționate la o companie de linie și este masă inclusă, cu atât mai bine (mai puțină mâncare de pus în bagaj), dar și aici e nevoie de atenție, pentru că cele mai multe mese calde oferite în avion nu sunt potrivite pentru copiii mici.

De asemenea, tot la acest ultim punct menționat ținem cont de activitățile pe care le putem desfășura cu cel mic în aeroport sau pe parcursul zborului, pentru că este bine, cu cât zborul e mai lung, să fim pregătiți cu câteva jocuri, puzzle-uri, cărți și alte obiecte preferate ale copilului puse în bagajul de mână pentru a-l putea face să resimtă zborul cât mai scurt și cât mai puțin stresant sau obositor.

În concluzie, se poate călători foarte ușor cu puține bagaje chiar și atunci când în familie există un copil mic, totul stă în organizare și modul de împachetare al hainelor/ obiectelor.

Spor la pregătit bagaje și concedii frumoase în familie!